Nieuwe manier van auto’s verkopen bij Ford biedt klanten het beste van twee werelden

Voor het eerst in 55 jaar breidt Ford de Mustang line-up uit met een volledig elektrisch aangedreven SUV.
“Tijdens de allereerste Detroit Auto Show vertelde Henry Ford dat hij werkte aan iets wat de wereld als een bliksemschicht zou raken. Dat was de Model-T. Nu is Ford Motor Company trots om een auto te presenteren die opnieuw als een bliksemschicht inslaat. De elektrisch aangedreven Mustang Mach-E biedt snelheid, plezier en vrijheid voor een nieuwe generatie Mustang-rijders.” - Bill Ford, achterkleinzoon van oprichter Henry Ford en Executive Chairman bij Ford Motor Company.
De Ford Mustang Mach-E belichaamt de ware Mustang-spirit met gestroomlijnd silhouet, gespierde houding en adembenemende rijbeleving. Dit geldt nog meer voor de extra krachtige GT-versie met kenmerkende Mustang-sensatie dankzij 465pk vermogen, 830 Nm koppel en een sprint van 0-100 km/u in minder dan 5 seconden. Met een actieradius tot 600 km (WLTP), routebegeleiding naar openbare laadstations en toegang tot meer dan 125.000 FordPass Charging Network locaties in 21 landen in Europa heeft de krachtige en stijlvolle Mustang Mach-E ook een groot rijbereik. Daarnaast is de Mustang Mach-E voorzien van een nieuw SYNC systeem met toonaangevende connectiviteitstechnologie.
Bij het ontwikkelingsproces waren de wensen en behoeften van kopers de leidraad. Het resultaat is een gestroomlijnde SUV met indrukwekkende rijkwaliteiten en toonaangevende connectiviteitstechnologie.
De Mustang Mach-E komt eind 2020 op de markt met een ‘standaard’ of ‘extended range’ accupakket en met achterwielaandrijving of vierwielaandrijving, goed voor een actieradius tot 600 km (WLTP)1. De versie met vierwielaandrijving en extended range accu levert een systeemvermogen van 248 kW (337 pk). De krachtigere GT levert 342 kW (465 pk) en 830 Nm koppel [2] en accelereert in minder dan vijf seconden van 0-100 km/u. In alle gevallen gaat het om voorlopige waarden.
# # #
[1] Het vermelde brandstof- en energieverbruik, de CO2-uitstoot en elektrische actieradius zijn gemeten volgens technische reglementen en specificaties van het Europese reglement (EC 715/2007 en (EC) 692/2008. Het brandstofverbruik en de CO2-emissies zijn voor een specifieke modelvariant bepaald. De betreffende testprocedure vergelijkt verschillende automerken en modellen. Naast het brandstofverbruik spelen ook het rijgedrag en andere non-technische factoren een rol bij het bepalen van de testresultaten. CO2 broeikasgas is verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde.
Vanaf 1 september 2017 wordt de uitstoot en het verbruik van nieuwe voertuigen getest volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) vastgesteld door de (EU) 2017/1151. De WLTP is een meer realistische testprocedure voor het meten van uitstoot en CO2-emissies. Vanaf 1 september 2018 vervangt de WLTP de New European Drive Cycle (NEDC) volledig. Tijdens de uitfasering van NEDC worden de WLTP-meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot bij de twee testprocedures afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.
[2] Op basis van berekeningen door de fabrikant met computersimulaties. In de praktijk kunnen de waarden daarvan afwijken.
[3] Lading en laadcapaciteit gelimiteerd door voertuiggewicht en gewichtsverdeling.
[4] Activatie van deze feature vereist.
[5] Rijbereik en laadtijd berekend door fabrikant op basis van computersimulaties en volgens inschatting op basis van de WLTP-calculatie methodiek. De laadsnelheid vermindert naarmate de batterij dichterbij zijn maximale laadcapaciteit komt. De resultaten kunnen verschillen door piek laadtijden en de laadtoestand van de batterij. Het actuele rijbereik is afhankelijk van externe factoren, rijstijl, onderhoud en de leeftijd van de lithium-ion batterij.
[6] Laadtijd berekend door fabrikant op basis van computersimulaties. De laadsnelheid verminderd naarmate de batterij dichterbij zijn maximale laadcapaciteit komt. De resultaten kunnen verschillen door piek laadtijden en de laadtoestand van de batterij.